Studiu efectuat de Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România. Șapte din zece companii de transport din țară indică faptul că principalul lor obstacol este reprezentat de timpii prelungi de așteptare la punctele de frontieră. Asta potrivit unui sondaj efectuat de Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România. Peste două treimi dintre aceste companii au menționat, de asemenea, că neaderarea la spațiul Schengen și costurile ridicate ale asigurărilor RCA constituie probleme semnificative. Timpii extinși de așteptare la vămi sunt o preocupare majoră. Perioade de până la 11 zile pentru a intra din Ucraina. Peste cinci zile din Moldova și până la 36 de ore pentru a intra din Bulgaria.
Citește și Un program de dezvoltare a stimei de sine a fost publicat de către ISJ Iași
De asemenea, timpul petrecut la ieșire, pe frontiera de vest, poate ajunge până la trei zile. Asta din cauza problemelor la cântărirea mărfurilor și a interdicțiilor de tranzit prin Ungaria în weekend. Efectul negativ al neaderării României la spațiul Schengen a generat consecințe financiare serioase. Pierderi estimate la peste 2,4 miliarde de euro în 2022, din cauza întârzierilor la trecerea frontierelor cu Bulgaria și Ungaria. Alte preocupări majore ale transportatorilor, cu o pondere de peste 60%, includ costurile cu asigurarea RCA, tarifele de transport naționale, lipsa parcărilor sigure pentru camioane și dezvoltarea insuficientă a infrastructurii rutiere. Sondajul a fost efectuat în luna decembrie a anului trecut, având un eșantion format din peste 220 de companii și firme din domeniul transporturilor rutiere de mărfuri din România.
Nu uita să ne urmărești pe Instagram și Facebook, pentru a fi la curent cu toate informațiile!