Guvernarea PSD: investiții de miliarde în infrastructura rutieră a Moldovei. „Două vești extrem de importante pentru regiunea Moldovei care privesc autostrăzile Ploiești – Suceava (A7) și Ungheni – Iași – Tg. Mureș (A8).
1. Săptămâna trecută, în Consiliul Tehnico-Economic al CNAIR, a fost aprobat studiul de fezabilitate al secțiunii Pașcani – Suceava. Acest tronson, parte a A7 (Autostrada Moldovei), va avea o lungime de aproximativ 62 de km și o valoare estimată de 7,79 miliarde de lei (fără TVA). Va fi împărțit în două loturi care vor fi licitate independent. Cei 62 de km vor tranzita județul Iași (12,3 km), județul Botoșani (6,5 km) și județul Suceava (43,17 km).
Celelalte 13 loturi ale A7 (Ploiești – Pașcani) sunt toate în șantier. Acestea beneficiază de finanțare prin PNRR. Toate vor fi recepționate până la finalul anului 2026. Sunt mai multe porțiuni care vor fi gata chiar anul acesta și, deci, vor fi deschise traficului rutier.
2. Contractul pentru proiectarea și execuția secțiunii de autostradă Târgu Mureș – Miercurea Nirajului, parte a A8 (Autostrada Unirii), a fost semnat zilele trecute. Antreprenorul turc are la dispoziție 2,46 miliarde de lei (fără TVA) și 30 de luni (6 luni proiectare, 24 de luni execuție) pentru a finaliza lucrările. Pe acest traseu în lungime de 24,4 km urmează să fie construite inclusiv 36 de poduri, pasaje și viaducte.
Termen de finalizare: 2026
Acest anunț vine la doar câteva zile după un altul la fel de important. Astfel, la începutul lunii februarie 2024, a început proiectarea primului segment din A8, pentru ruta Leghin – Moțca. Contractul prevede șase luni pentru proiectare și 24 de luni pentru realizarea celor 29,9 km. Constructorul român are la dispoziție 1,56 miliarde de lei, fără TVA, din PNRR. Amenajările vor include și 13 poduri, două viaducte, 8 pasaje, un Centru de Întreţinere şi Coordonare (CIC).
Însumat, cele două trasee din A8 înseamnă 54,3 kilometri a căror construcție va fi finalizată până la sfârșitului anului 2026, ambele fiind prinse în Planul Național de Redresare și Reziliență.
În paralel, în diferite stadii, se mai află în derulare proiectele de infrastructură: modernizarea drumului național Tg. Frumos – Botoșani, podul rutier peste Prut de la Ungheni, varianta de ocolire a orașului Podu Iloaiei, autostrada Moțca – Iași – Ungheni” a declarat senatorul ieșean Maricel POPA.
Nu uita să ne urmărești pe Instagram și Facebook, pentru a fi la curent cu toate informațiile!