Autostrada Unirii: 2030 sau in 2035?! Împreună cu colegii din societatea civilă ieșeana pro-A8 am analizat tehnic și am căzut de acord că orizontul anului 2030 este foarte probabil.
Așa am decis ca, în calitate de membru (secretar) al Comisiei pentru Transporturi și Infrastructura din Camera Deputaților, să aduc amendament la Legea Autostrăzii Unirii. Lege prin care am impus termenul final de 31.12.2030. Până la care să fie construită și dată în circulație toată Autostrada A8.
Am un respect deosebit pentru activiștii și profesioniștii din ong-urile pro-autostrăzi. Ei sunt cei cu care deseori mă sfătuiesc și cu care îmi coordonez activitatea și interacțiunile cu executivul (și instituțiile adiacente) cu reprezentanții prestatorilor. Fie că vorbim de proiectare autostrăzi, realizare documentații sau construcție efectivă.
Fiindcă proiectele nu avansează fără dezbateri serioase, fără presiune instituțională asupra funcționarilor, decidenți sau subordonați ierarhic.
Cu toate acestea, nu înțeleg și nu pot fi de acord cu ultima acțiune a unor colegi din câteva asociații civice. A cărei consecință importantă, dincolo de orice intenție bună, este amânarea construcției Autostrăzii Unirii până spre 2035!
Vezi și: Guvernul a aprobat indicatorii pentru Autostrada Paşcani – Suceava.
Dragi colegi, ați făcut opusul a ceea ce facem împreună de atâția ani!
Ați invitat CNAIR să amâne foarte mult calendarul realizării A8! De parcă nu era de ajuns că deja conducerea CNAIR a pus frână de luni bune. Iar cu noua numire de la CNIR, avem acum doi directori generali, la CNAIR și, respectiv, CNIR care ne-au dovedit că nu “dau doi bani” pe așteptările ieșenilor. Astfel aruncând pe “banca de rezerve” proiectul Autostrăzii Unirii!
Sper ca demersul, cel puțin neinspirat, de a valida scopul CNAIR de amânare (nejustificată economic și social) a autostrăzii noastre, nu are un substrat politic…galben.
Vă invit, dragi colegi, să ne conjugam eforturile pentru recuperarea întârzierilor. Asta nu pentru creșterea acestora sau validarea demersurilor celor ce, efectiv, nu iubesc Iașul, nu iubesc regiunea Moldova!
În incheiere, vă subliniez că celebrul președinte de consiliu județean de prin vestul României, coleg cu colaboratorii dvs. politici, nu merge cu rucsacul în spate prin birourile Ministerului Transporturilor ca să accepte întârzieri sau blocaje. Pune presiune instituțională, caută împreună cu funcționarii specialiști soluții la probleme, la eliminarea sau reducerea întârzierilor.
Și, culmea (pentru unii..), este respectat de cei din minister pentru insistență și hotărâre. De aceea este ajutat și de aceea avansează proiectele! Vă rog să luați aminte!
Urmărește-ne pe Facebook și Instagram pentru a fi la curent cu toate informațiile!