Adminis.ro reprezintă portalul administrației ieșene

Regional

Suceava: Defrișări de pădure pentru construirea autostrăzii

Defrișări de pădure pentru construirea autostrăzii. Cei de la Obiectiv de Suceava au realizat o analiză pentru tronsoane din autostrada care străbate județul.

Conform acestora, probabilitatea ca lucrările la tronsonul de autostradă de la Bistrița la Vatra Dornei să înceapă mai devreme decât cele pe alte tronsoane. Înaintea celor de la Vatra Dornei la Frasin și de la Păltinoasa la Suceava. Deși nici acolo documentația nu este clară, există aprecieri destul de mari privitoare la alt gen de cheltuieli care vor trebui realizate. Pentru că într-adevăr o autostradă nu se rezumă la construirea efectivă a unor drumuri. Adeseori este vorba de relocări de utilități și exproprieri.

Care sunt „pierderile colaterale”?

Şi cum în zona de munte sunt necesare astfel de exproprieri, firma care realizează studiul de fezabilitate a calculat și aceste „pierderi colaterale”. Comparând estimările pe județul Bistrița-Năsăud cu cele pe județul Suceava (porțiunea de pe raza comunei Poiana Stampei și Dorna Candrenilor, precum și câteva mici trasee din Coșna și localitatea Roșu care aparține de Vatra Dornei) se poate spune că pe partea de „păduri defrișate” situația din Bistrița este mai dificilă decât cea de la Suceava.

95 de construcții care trebuie demolate

Lucrările de execuție a autostrăzii și a drumurilor de legătură implică și lucrări de defrișare. Asta pe o suprafață de aproximativ 247,31 ha de pădure. Acestea sunt în zonele de intravilan și extravilan ale UAT-rilor din zona proiectului numai că doar 66 ha în județul Suceava. Diferența de aproximativ 181 ha de pădure care ar urma să fie defrișată urmând a fi în județul Bistrița-Năsăud. Deocamdată, conform unui memoriu pe partea de „construcții demolate” se prefi­gurează un număr de 95 de construcții care trebuie demolate,

  • hale
  • anexe gospodărești
  • locuințe din Livezile, Josenii Bârgăului, Tiha Bârgăului și Lunca Ilvei

Vezi și: Garda forestieră a confiscat lemn în valoare de 585.000 de lei.

Pe traseul autostrăzii Bistrița – Vatra Dornei și a drumurilor de legătură, valoarea invesțiilor propuse în proiect este estimată la suma de aproximativ 2,8 mi­-liarde euro. Durata de execuție este estimată la circa 4 ani. Din cei 62 de kilometri cât a fost estimată lungimea drumului de mare viteză care se va construi pe segmentul Bistrița – Vatra Dornei al așa numitei „Autostrada Nordului”, circa 41 de kilometri sunt pe teritoriul județului Bistrița Năsăud. Diferența pe raza comunelor Poiana Stampei și Dorna Candrenilor până în satul Roșu.

În momentul actual, se prefigurează că traseul autostrăzii – când va fi scoată la licitație proiectarea și execuția – va fi împărțit în loturi. Astfel, pentru loturile cu lucrări mai puțin complexe, durata de proiectare poate fi mai scurtă. Totodată, autorizațiile de construcție (AC) se pot emite mai repede, iar execuția poate începe decalat. 

Urmărește-ne pe Facebook și Instagram pentru a fi la curent cu toate informațiile!

octombrie 25, 2024

Ciolacu – „Regiunea are nevoie urgentă de...

octombrie 25, 2024

Spitalul Județean va primi primul angiograf performant....