Lanțul francez Carrefour a concediat peste 900 de angajați și a închis aproape 100 de magazine în Polonia în acest an, ca urmare a creșterii influenței magazinelor de tip discount pe piața poloneză. Din cele 100 de magazine închise, 92 erau francizate.
Cu toate acestea, Carrefour intenționează să se concentreze pe extinderea rețelei sale de magazine francizate și planifică deschiderea a 137 de noi locații în 2024, dintre care până la 120 vor fi francizate. De asemenea, compania va continua să dezvolte canalul său de distribuție online.
Citește și: Rondul ERA se modifică.
Schimbările din Polonia reflectă o serie de tendințe recente în comportamentul consumatorilor, care se îndepărtează de hipermarketuri, acestea reprezentând doar 6-7% din piață, comparativ cu aproape 45% pentru discounteri. Retailerul Żabka, cu peste 10.000 de magazine de proximitate, se dezvoltă rapid, deschizând aproximativ 1.000 de locații pe an.
Piața poloneză de comerț cu amănuntul continuă să se restrângă. Conform Dun & Bradstreet Polonia, din 28 de sectoare monitorizate în prima jumătate a anului, 21 au înregistrat o scădere a numărului de magazine. De asemenea doar șase au avut o creștere. Unul a rămas neschimbat. În total, peste 1.600 de magazine au dispărut de pe piața poloneză în prima jumătate a anului. Majoritatea fiind magazine alimentare și de îmbrăcăminte.
Fii alături de noi pe Facebook și Instagram pentru a fi primul informat!