Marile rețele se opun plafonării prețurilor la produsele alimentare. Asociația Marilor Rețele Comerciale din România s-a opus ferm inițiativei Ministerului Agriculturii de a plafona adaosul comercial la produsele alimentare procesate în România. Asociația consideră că o astfel de măsură afectează negativ piața și întregul lanț alimentar.
Rețelele comerciale subliniază că există deja o ordonanță similară în vigoare, valabilă până la finalul anului. Reprezentanții acestora avertizează că intervențiile repetate din partea autorităților ar putea avea efecte negative pe termen lung, în special prin descurajarea investițiilor în sectorul alimentar. Aceștia mai afirmă că măsurile propuse nu au fost discutate cu actorii principali din comerț, o abordare considerată neproductivă.
Citește și: Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” sărbătorește 164 de ani printr-o serie de evenimente academice
O altă critică importantă se referă la angajamentele internaționale ale României. Asociația atrage atenția că România s-a angajat, prin diverse tratate, să garanteze libertatea comerțului, iar astfel de măsuri ar putea intra în conflict cu aceste angajamente.
Potrivit asociației, intervențiile asupra mecanismelor de formare a prețurilor pot provoca dezechilibre economice majore. Aceasta consideră că pe termen lung, piața ar putea suferi pierderi semnificative. În special în ceea ce privește investițiile planificate pentru 2025. Astfel, rețelele comerciale subliniază că o abordare mai echilibrată și bazată pe consultare ar fi necesară. Toate acestea pentru a evita impactul negativ asupra economiei și consumatorilor.
Poziția exprimată de asociație reflectă preocupările marilor rețele comerciale cu privire la intervențiile statului în reglementarea prețurilor, considerând că acestea pot destabiliza piața.
Fii alături de noi pe Facebook și Instagram pentru a fi primul informat!