Drumurile noastre…în Regiunea Moldova. Stadiu la zi, pe scurt.
1. Autostrada Moldovei, A7: Ploiești – Pașcani – Suceava – Siret, 440 kilometri, 8 miliarde de euro, finanțare asigurată.
– toate cele 13 tronsoane ale porțiunii Ploiești – Pașcani (320 km) sunt în lucru;
– peste 130 de kilometri vor fi finalizați chiar în acest an, restul până la Pașcani au termen final anul viitor, 2025;
– avem stadiu avansat la documentația pe segmentele Pașcani – Suceava, Suceava – Siret;
2) Autostrada „Unirii” (A8): Ungheni – Iași – Tg. Neamt – Tg. Mureș, 308 kilometri, finanțare asigurată, pe fiecare tronson, prin PNRR, fonduri europene 2021-2027 si bugetul national.
– avem capetele montane (peste 50 km) în etapa de proiectare și execuție, termenul de finalizare a șantierelor fiind anul 2026;
Citește și: Simion, acuzat de legături cu agenți ruși și de deturnare a manifestațiilor electorale
– celelalte secțiuni din tronsonul montan au licitațiile de proiectare și execuție lansate, termenul legal de finalizare a șantierelor fiind anul 2030;
– tronsonul ieșean al autostrăzii A8, Ungheni – Iași – Tg. Neamt (Moțca)de 88 km, va fi scos la licitație până la sfârșitul acestui an, fiind in proces de transfer de la CNAIR la CNIR. Indicatorii tehnico-economici ai acestui tronsonau au fost deja aprobați prin hotărâre de Guvern;
– constructorul ansamblului de poduri peste Prut de la Ungheni, parte din A8, a fost desemnat. Firma are la dispoziție doi ani pentru a realiza podurile, drumul de legătură cu A8 și punctul de frontieră cu Republica Moldova. Investiția este de peste 150 milioane de lei, din fonduri UE nerambursabile;
Guvernarea social-democrata, cu ministru social-democrat la transporturi, a adus un impuls decisiv avansului acestor proiecte, confirmand asteptarile si, chiar, ridicand astfel stacheta destul de sus.
Fii alături de noi pe Facebook și Instagram pentru a fi primul informat!