Adminis.ro reprezintă portalul administrației ieșene

De interes

România și Republica Moldova colaborează pentru electrificarea căii ferate Iași-Ungheni-Chișinău

România și Republica Moldova vor implementa un proiect comun pentru electrificarea căii ferate ferate Iași-Ungheni. Proiectul are o durată estimată de 36 de luni. Acesta va reprezenta un pas semnificativ în modernizarea transportului feroviar dintre cele două țări. Conform surselor oficiale, proiectul presupune electrificarea liniei feroviare existente între comuna Ungheni din România și municipiul Ungheni din Republica Moldova. Aceasta presupune traversarea râului Prut și a graniței dintre cele două state.

Proiectul este parte din strategia națională a Republicii Moldova. Scopul este modernizarea infrastructurii feroviare și integrarea acesteia în rețeaua europeană de transport TEN-T. Un element esențial al proiectului este reabilitarea podului Eiffel, care traversează râul Prut. Podul este un element important al traseului și va necesita o atenție deosebită în cadrul lucrărilor. Autoritățile de la Chișinău consideră că electrificarea liniei va aduce beneficii considerabile transportului feroviar. Aceasta va contribui la integrarea Moldovei în rețelele europene de transport. Proiectul face parte din coridorul Baltic Sea – Black Sea – Aegean Sea.

Acesta urmărește îmbunătățirea conexiunilor dintre Europa și regiunea Mării Negre. Reabilitarea infrastructurii feroviare va duce la o circulație mai rapidă și mai ecologică între cele două state. De asemenea, acest proiect va spori eficiența transportului de marfă și pasageri pe acest coridor feroviar important. Electrificarea căii ferate va reduce emisiile de carbon, contribuind astfel la protecția mediului. Proiectul este un exemplu concret de colaborare între România și Republica Moldova în domeniul infrastructurii.

Fii alături de noi pe Facebook și Instagram pentru a fi primul informat!