Family Market, noul concept al Grupului IULIUS, își arată primele semne de slăbiciune după doar doi ani de activitate. La începutul acestui an, câțiva investitori și-au închis business-ul deschis la Family Market Bucium. Astfel, Grupul IULIUS a fost nevoit să reorganizeze investitorii rămași și să aducă alții noi pentru a umple spațiile goale.
Din discuțiile reporterilor adminis.ro cu reprezentanții magazinelor de la Family Market Bucium, cel puțin doi dintre aceștia au plecat nemulțumiți din relația cu Family Market.
I-am contactat telefonic, dar nu toți doresc să vorbească public asumat. Le este teamă din cauza clauzelor din contractul de închiriere a spațiului comercial cu IULIUS, prin care li se restricționează prezentarea informațiilor către terți. În schimb, ne-au oferit anumite detalii sub protecția anonimatului.

„Nu a mers business-ul, nu s-a pretat cu mediul de acolo. Nu mi-am recuperat nici un sfert din bani. La Miroslava merge mai bine, în Bucium, nu s-a pretat.”, ne-a precizat unul dintre investitori.
Grupul IULIUS le-ar fi oprit și garanția
Din discuțiile cu aceștia am aflat că Family Market pune la dispoziția investitorilor un spațiu total neamenajat. Amenajările le face fiecare investitor pe cheltuiala sa.
”Acolo am investit de la zero, am amenajat spațiul, am turnat șapă, pus gresie, instalație electrică, tavane, pereți vopsiți. Acum, la plecare, nu pot lua șapa, nu pot lua cu mine amenajările și le-am lăsat proprietarului fără a primi vreo compensație, nicio despăgubire. Mai mult, mi-au oprit și garanția dată acum doi ani, când am deschis magazinul din Bucium.”, mai spune nemulțumit, sub anonimat, un investitor.
Și nu este singurul nemulțumit din relația de afaceri cu Family Market Bucium a Grupului IULIUS.
Un alt client nemulțumit
„Am avut magazin în incinta Family Market Bucium. Suntem nemulțumiți, vă dați seama că am plecat după o deschidere foarte frumoasă acum doi ani. Nu a fost număr suficient de clienți la Family Market în Bucium. Afacerea noastră are și specificul că produsele au termen mic de valabilitate”, ne-a declarat sub protecția anonimatului un alt investitor nemulțumit.

Potrivit acesteia, afacerea de la Family Market Bucium a mers doar în perioada sărbătorilor. În restul anului, încasările realizate nu acoperă cheltuielile cu chiria, salariile și impozitele datorate statului.
citește și: Mașini printre pietoni, labirint pentru clienți, în mijlocul civilizației Palas Mall
”De Sărbătorile de Iarnă am făcut vânzări, a mers bine. Dar nu merită să ținem deschis pe tot parcursul anului doar pentru creșterile din sărbători. Avem salarii, impozite de plătit tot anul.”, a mai explicat investitorul.
Acum, compania caută o nouă locație unde să deschidă un nou punct de lucru după experiența negativă cu Family Market Bucium.
”Vom deschide în altă parte. În Iași deja avem trei locații. Doi ani am avut punct de lucru la Family Market Bucium. Acum la început de an, am plecat nemulțumiți.”, a încheiat investitorul.
Acestora li se adaugă și micile afaceri care aveau închiriate spații mai mici în interiorul Family Market și care dispăreau după doar câteva luni de activitate din lipsă de clienți.
Family Market, un concept IULIUS inaugurat în 2022
În vara anului 2022, compania IULIUS a inaugurat la Miroslava primul Family Market. Pe 8 decembrie 2022 în cartierul Bucium, și-a deschis porțile cel de-al doilea Family Market, cu un mix de antreprenori autohtoni și branduri internaționale.
În 2023, Iulian Dascălu, președintele grupului IULIUS, sublinia nevoia de „investiții nespeculative și durabile” în legătură cu tipul de centru comercial Family Market.
citește și: Magazinele din Palas Mall, în topul sancțiunilor date de Protecția Consumatorului
Acum, după doar doi ani, o parte din investitori au pus lacătul pe afacerile deschise la Family Market Bucium și au plecat nemulțumiți de noul concept.
IULIUS spune că face o reamenajare
Întrebați inițial de schimbările ce au loc la Family Market Bucium, reprezentanții Grupului IULIUS nu au scos un cuvânt despre nemulțumirea clienților care și-au închis afacerile. Ne-au explicat că de fapt au loc niște reamenajări.
”Ca în cazul oricărui proiect comercial nou pe piață, care are nevoie de o perioadă de timp pentru a ajunge la maturitate, și Family Market Bucium se adaptează constant cerințelor consumatorilor din arealul în care se află, dorința noastră fiind aceea de a aduce mai aproape de aceștia serviciile pe care și le doresc.
Spațiile acum închise la care faceți referire se află în curs de amenajare. Fie pentru a acomoda magazine din Family Market Bucium în curs de relocare, fie pentru a facilita deschiderea unui mare magazin solicitat de clienți, așa cum a reieșit din studiile de piață pe care le realizăm anual pentru toate proprietățile noastre.”, ne-au transmis inițial reprezentanții IULIUS.
Relocare pe banii proprii?
Așa am aflat că mai sunt și alți clienți nemulțumiți. Cum spațiile lăsate goale de clienții nemulțumiți au fost scoase iar la închiriat, au venit alți investitori. Însă, aceștia au solicitat spații mai mari. Astfel că s-a ajuns la reamenajarea spațiilor la care face referire răspunsul transmis de reprezentanții IULIUS.
Iar unii clienți dintre cei rămași au fost obligați să-și mute afacerea în alte spații pentru a face loc noilor investitori. Pe lăngă faptul că s-au trezit cu activitatea suspendată, cum este și cazul magazinului Kosarom, care a fost mutat de pe laterală stângă în partea din față, aceștia trebuie să amenajeze iar spațiul. Pe cheltuiala cui?
IULIUS: Nu sunt informații de interes public
Am revenit cu noi întrebări, punctuale, către reprezentanții IULIUS. Am solicitat informații despre garanțiile reținute de la investitorii nemulțumiți. I-am întrebat dacă au compensat în vreun fel pierderile financiare ale acestora sau ce măsuri au luat pentru a-i ajuta să nu își închidă afacerile. De asemenea, i-am întrebat cine suportă cheltiuielile cu relocarea clienților rămași? Potrivit informațiilor noastre, acestea urmau să fie suportate de către clienți.
”Contractele pe care compania noastră, entitate privată, le încheie cu terţe părţi sunt confidențiale, iar informațiile pe care le solicitați nu sunt de interes public.”, ne-au transmis sec reprezentanții Grupului IULIUS.
Un Family Market la Tomești?
Potrivit informațiilor deținute de platforma media adminis.ro, Grupul IULIUS ar pregăti un nou Family Market la Tomești. Reprezentanții IULIUS nu au negat informația. Ne-au transmis doar că: ”În ceea ce privește planurile investiționale ale companiei IULIUS, acestea vor fi făcute public când vom avea noutăți.”.
Fii alături de noi pe Facebook și Instagram pentru a fi primul informat!