Adminis.ro reprezintă portalul administrației ieșene

De interes

Noi reguli pentru contracararea fraudelor în ceea ce privește plățile transfrontaliere în UE

Noi reguli pentru contracararea fraudelor în ceea ce privește plățile transfrontaliere în UE. De la începutul anului 2024, au fost implementate reguli noi în ceea ce privește transparența. Acestea menite să sprijine statele membre ale Uniunii Europene în combaterea fraudei legate de taxa pe valoarea adăugată (TVA).

Aceste noi norme, conform comunicatului dat publicității de executivul comunitar, urmăresc să furnizeze administrațiilor fiscale ale statelor membre informații detaliate despre plățile efectuate. Aceste informații vor facilita detectarea mai eficientă a fraudelor în domeniul TVA. Accent este pe comerțul electronic, sector recunoscut pentru vulnerabilitatea sa în fața neregulilor și fraudelor. Un astfel de comportament fraudulos conduce la pierderi semnificative de venituri fiscale, afectând serviciile publice esențiale finanțate din aceste sume.

Citește și: 2024 va aduce schimbări la ISJ Iași.

De exemplu, anumiți vânzători online care nu au o prezență fizică într-un stat membru al UE vând bunuri și servicii consumatorilor din UE. Asta fără a se înregistra în scopuri de TVA sau declarând valori subevaluate pentru vânzările online. În consecință, noile reglementări au fost introduse. Astfel oferind statelor membre instrumente consolidate în identificarea și combaterea acestor practici ilegale.

Noile măsuri

Potrivit comisarului pentru Economie, Paolo Gentiloni, se vizează exploatarea informațiilor colectate de către furnizorii de servicii de plată, precum băncile și societățile de carduri de credit. Aceștia facilitează peste 90% din achizițiile online în UE.

Astfel, de la 1 ianuarie, acești furnizori de servicii de plată trebuie să monitorizeze beneficiarii plăților transfrontaliere. De la 1 aprilie, aceștia trebuie să furnizeze administrațiilor statelor membre ale UE informații despre cei care primesc mai mult de 25 de plăți transfrontaliere pe trimestru. Aceste date vor fi centralizate într-o nouă bază de date europeană numită Sistemul electronic central de informații referitoare la plăți (CESOP), dezvoltată de Comisia Europeană.

Vezi și: Modificări fiscale începând cu 1 noiembrie: Plățile cash limitate.

Informațiile din CESOP vor fi disponibile statelor membre prin intermediul rețelei Eurofisc. Aceasta fiind Rețeaua UE de specialiști în combaterea fraudei legate de TVA. Aceste date vor facilita analiza și identificarea vânzătorilor online care nu respectă obligațiile fiscale, inclusiv întreprinderile din afara teritoriului UE. Funcționarii din cadrul Eurofisc au competențe pentru a acționa la nivel național. Acțiuni cum ar fi solicitarea de informații sau efectuarea de audituri. Măsurile similare aplicate deja în unele state membre și în alte țări au avut un impact semnificativ în combaterea fraudei în comerțul electronic.

Urmărește-ne pe Facebook, dar și pe Instagram, pentru a fi primul care află noutățile!