Adminis.ro reprezintă portalul administrației ieșene

De interes

Ce trebuie să facă profesorii pentru a rămâne la catedră până la 70 de ani

Ce trebuie să facă profesorii pentru a rămâne la catedră până la 70 de ani.

Cadrele didactice care nu au primit decizia de pensionare și care nu vor atinge vârsta de 70 de ani până la 1 septembrie 2025 pot continua să activeze ca titulari, la cerere, în anul școlar următor.

Acestea sunt obligate să scrie o cerere la secretariatul instituției de învățământ, conform metodologiei-cadru de mobilitate pentru anul școlar 2025-2026, în intervalul 8 ianuarie – 23 ianuarie.

Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023 stipulează că profesorii pot rămâne titulari până la vârsta de 70 de ani. Conform articolului 229, alineatul (11), „Personalul didactic titular din învățământul preuniversitar, care nu a primit decizia de pensionare, poate solicita, anual, menținerea ca titular în funcția didactică, chiar și după atingerea vârstei standard de pensionare, până la 70 de ani. Cererea va fi soluționată în termen de 30 de zile de la înregistrare la secretariatul unității de învățământ, printr-o decizie motivată care va fi comunicată în termen de 5 zile lucrătoare de la emitere. Decizia poate fi contestată conform legislației în vigoare.”

Calendarul mobilității personalului didactic de predare pentru menținerea la catedră până la 70 de ani:

  • 8-23 ianuarie 2025: depunerea și înregistrarea cererilor la secretariatele unităților de învățământ/CJRAE/CMBRAE;
  • 4 februarie 2025: aprobarea cererilor privind menţinerea în activitate ca titular în funcţia didactică peste vârsta de pensionare la nivelul unităţilor de învăţământ/CJRAE/CMBRAE şi transmiterea situaţiei la inspectoratul şcolar;
  • 4-5 februarie 2025: întocmirea, la nivelul inspectoratelor şcolare, a listelor finale cuprinzând cadrele didactice care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 31 alin. (5) din Metodologie și au solicitat menținerea în activitate ca titular în anul școlar 2025-2026, prezentarea acestora spre validare consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar, conform hotărârii comisiei paritare şi afişarea listelor finale la inspectoratele şcolare;
  • 6-7 februarie 2025: înregistrarea contestaţiilor la inspectoratele şcolare;
  • 10 februarie 2025: soluţionarea contestaţiilor de către consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar;
  • 10-14 februarie 2025: emiterea și comunicarea deciziilor privind menţinerea în activitate ca titular a personalului didactic de predare în funcţia didactică în anul şcolar 2025-2026.

Citește și Centru nou pentru performanță școlară la Şcoala Gimnazială „Ion Simionescu” din Iaşi

Care sunt condițiile de pensionare în anul 2025

Conform datelor din metodologie, condițiile legale de pensionare, având în vedere limita de vârstă şi stagiul de cotizare, la data de 1 septembrie 2025, sunt:

  • „pentru femei, vârsta la ieșirea la pensie, 62 de ani şi 5 luni, 33 de ani şi 1 lună stagiul complet de cotizare, respectiv 15 ani stagiul minim de cotizare;
  • pentru bărbați, vârsta la ieșirea la pensie, 65 de ani, 35 de ani stagiul complet decotizare, respectiv 15 ani stagiul minim de cotizare”.

Fii alături de noi pe Facebook și Instagram pentru a fi primul informat!

ianuarie 9, 2025

Radare fixe cu camere de filmat instalate...

ianuarie 9, 2025

UE propune reguli mai stricte pentru șoferii...

ianuarie 9, 2025

Autospecială a Spitalului Municipal Tecuci implicată într-un...