Adminis.ro reprezintă portalul administrației ieșene

De interes

Cheltuim tot mai mult pe device-uri

Cheltuim tot mai mult pe device-uri. Piața produselor de larg consum (FMCG) și a celor tehnice (telefoane, tablete, laptopuri, televizoare etc.) a crescut în prima jumătate a acestui an cu 7,4% față de perioada similară a anului trecut, până la 58,5 miliarde de lei, potrivit unui studiu GFK. Cel mai mult s-a cumpărat mâncarea, ponderea acestei categorii în total coș ajungând la 45,4% față de 46,3% anul anterior.

Cum inflația s-a mai domolit, consmatorul român a câștigat ceva mai multă încredere în ceea ce privește situația economică a țării și a proptiei gospodării față de anul trecut, dar dorința de a face achiziții valoroase este încă la un nivel redus, deși în creștere, arată un studiu realizat de GFK.

Citește și: Cursurile încep mai devreme la USV Iaşi

Totuși, în prima jumătate a acestui an, românii au cumpărat valoric mai mult

Piața produselor de larg consum și cea a produselor tehnice (TCG) crescând cu 7,4% față de perioada simlară a lui 2023, până la 58,5 miliarde de lei.

Din această sumă, pe produsele de larg consum s-au cheltuit 48,9 miliarde de lei. Toate acestea cu 6,9% mai mult decât în perioada similară a lui 2023. Iar pentru TCG (telefoane, tablete, laptopuri, televizoare, alte produse IT și pentru confortul locuinței n.red.) 9,6 miliarde de lei, cu 10,3% peste 2023. Pe mâncare, românii au cheltuit cu 5,3% mai mult, pe produse non-alcoolice cu 11% în plus. Iar pe medicamente cu 6% în plus. Astfel, din coșul de consum, românii au dat 45,4% pe mâncare (față de 46,3% anul trecut). Și de asemenea, 14,4% pe băuturi non-alcoolice (față de 14,9% din coș, anul trecut).

Aceasta în contextul în care, în 2023, prețurile produselor de larg consum au crescut accelerat. Iar anul acesta a intrat în vigoare taxa pe zahăr, ceea ce a impactat prețul unor produse cu conținut de zahăr, inclusiv răcoritoarele.

Fii alături de noi pe Facebook și Instagram pentru a fi primul informat!