Transportul feroviar din România a primit primul tren electric achiziționat după o pauză de peste două decenii. Modelul Alstom Coradia Stream, produs în Polonia, a fost livrat beneficiarului. Această achiziție este parte a unui contract ce implică un total de 37 de trenuri electrice inter-regionale. Livrările acestor trenuri sunt planificate să înceapă începând cu anul următor, reprezentând o îmbunătățire semnificativă a serviciilor feroviare din România.
Ionel Scriosteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a subliniat că după efectuarea testelor necesare la Făurei, trenul electric va intra în circulație pentru transportul pasagerilor pe linia feroviară CFR București – Constanța. Costurile acestui proiect se încadrează între 1.201.615.722 lei și 2.374.592.590 lei, fiind finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Modernizarea infrastructurii feroviare este considerată esențială pentru îmbunătățirea calității serviciilor de transport și pentru optimizarea mobilității la nivel național.
Vezi și:Verificări amănunțite în punctele de trecere a frontierei pentru a combate traficul de jucării contrafăcute.
Se preconizează că cele 37 de noi trenuri electrice vor fi integrate pe 10 rute feroviare din țară, conectând diverse regiuni:
1. Oradea – Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov
2. Cluj Napoca – Alba Iulia – Simeria (Deva) – Târgu Jiu – Craiova – Calafat
3. Brașov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Iași
4. Brașov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Suceava
5. Galați – Mărășești (Focșani) – Bacău – Iași
6. Galați – Mărășești (Focșani) – Bacău – Suceava
7. Galați – Brăila – Constanța – Mangalia
8. Iași – Bacău – Mărășești (Focșani) – Barboși (Galați) – Brăila – Constanța – Mangalia
9. Suceava – Bacău – Mărășești (Focșani) – Barboși (Galați) – Brăila – Constanța – Mangalia
10. Giurgiu – București – Ciulnița (Slobozia) – Călărași
Fii alături de noi pe Facebook și Instagram pentru a fi primul informat!