Adminis.ro reprezintă portalul administrației ieșene

De interes

Ghiseul.ro, SEAP, SICAP, PCUE, SIAE nu funcționează de trei zile

Platformele Ghișeul.ro, SEAP și SICAP sunt nefuncționale de trei zile, afectând cetățenii și instituțiile care depind de ele.

Ghișeul.ro, folosit pentru plata taxelor și obținerea documentelor oficiale, este inaccesibil. SEAP, vital pentru achizițiile publice, și PCUE, necesar recunoașterii diplomelor din străinătate, sunt și ele blocate. De asemenea, SIAE, sistemul de alocare a autorizațiilor pentru transporturi, nu funcționează.

Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR) a anunțat că lucrează la remedierea problemelor. ADR a estimat restabilirea serviciilor pentru miercuri la ora 18:00, adică ieri. Datele nu au fost compromise, dar procesul de restaurare este în curs.

Azi la ora 10.00, site-ul Ghișeul.ro, preferat de românii care își plătesc pe Internet taxele și impozitele ori își scot online cazierul și alte documente oficiale, nu funcționează. Nici platformele electronice SEAP și SICAP nu mai afișează vreo informație transparentă despre achizițiile publice.

Prin intermediul platformei SEAP, autoritățile își achiziționează bunuri si servicii necesare desfășurării activității sau lucrări pentru unitatea administrativă în cauză. SEAP este prescurtarea pentru Sistemul Electronic de Achizitii Publice

Mai multe platforme sunt nefuncționale

Platforma  PCUE – Punctul de Contact Unic Electronic – prin care administrația publică centrală este conectată la alte autorități competente, de asemennea, nu răspunde la comenzi. Sunt afectați, de exemplu, cei care au nevoie de recunoașterea diplomelor de studii de doctor, obținute în străinătate. 

Blocat este și site-ul SIAE – Sistemul Informatic de Atribuire Electronică în Transporturi, adică sistemul prin care sunt alocate electronic autorizațile pentru transportul internațional de marfă, autorizațiile CEMT, precum și atribuirea electronică a curselor și traseelor pentru transport intern de persoane, în trafic interjudețean.

citește și: Pensionarii cu venituri mici vor primi un sprijin financiar de 800 de lei

Experţii Autorităţii pentru Digitalizarea României (ADR) sunt implicaţi în soluţionarea problemelor, termenul pentru reluarea funcţionalităţilor fiind azi, începând cu ora 18.00”, a transmis ADR, ieri, miercuri, 12 ianuarie.

”Având în vedere inconsistenţele din data de 11.02.2025 ale infrastructurii tehnice de la sediul secundar al Autorităţii pentru Digitalizarea României din strada Italiană nr. 22, vă informăm că, pentru respectarea principiului tratamentului egal şi asigurarea nerestricţionată a accesului la procedurile de achiziţie publică, toate procedurile online cu data limită de depunere 11-12.02.2025 ora 15:00, precum şi fazele finale de licitaţie electronică cu date limită de depunere 11.-12.02.2025 ora 16:00, se amână pentru data de 13.02.2025, la aceleaşi ore de închidere”, a transmis ADR, potrivit News.ro.

Instituţia precizează că sistemele (datele/fişierele) nu sunt afectate, dar prezentarea lor în Internet depinde de procesul de restaurare.

Fii alături de noi pe Facebook și Instagram pentru a fi primul informat!

februarie 22, 2025

UAIC formează lideri prin programul „Becoming a...

februarie 22, 2025

Studenții USV Iași recompensați cu burse de...

februarie 21, 2025

UE caută soluții pentru a reduce dependența...

februarie 21, 2025

Adrian Dupu își încheie mandatul de secretar...