Adminis.ro reprezintă portalul administrației ieșene

De interes

Primă mai mică, vânzări mai mici

Primă mai mică, vânzări mai mici. Autoturismele „elec­trifi­ca­te“ au o scădere de 17%, reali­zând o cotă de piață de 24,7% din care auto­turis­me­le pur electrice în­registrea­ză o scădere de 68%, rea­li­zând o cota de piață de 4,9%, po­trivit datelor cen­tralizate de Asoci­a­ția Producă­torilor și Importato­rilor de Auto­mo­bile (APIA).

Scăderea din acest an pe seg­mentul mașinilor electrice vi­ne după ani de zile în care vân­zările acestora s-au dublat an de an. Dar în 2024 prima pro­­gramului Rabla Plus s-a în­jumățit de la 10.000 la 5.000 de euro. Din acest motiv, 80% din banii des­ti­nați per­soane­lor fizice au rămas ne­chel­tuiți, potri­vit celor de la Dacia. Mai mult, Dacia Spring, „motorul“ pieței de elec­trice din ultimii ani, a cunoscut o scădere de 47% în pri­mele șapte luni ale a­ces­tui an. De asemenea, și prețul ma­șinii a crescut – în 2021 când s-a lansat. Astfel, cu Rabla, ma­șina costa 8.000 de euro. În timp ce acum prețul a urcat între 12.000 și 15.000 de euro, în funcție de versi­u­nea de echipare.

În luna iulie 2024 primele trei cele mai vândute autoturisme 100% elec­trice sunt: Tesla Model 3, cu 168 uni­tăți și o creștere de 15% față de ace­eași perioadă a anului precedent, Dacia Spring cu 67 unități și o scădere de 92% și Hyundai Kona cu 56 de unități. Pe de altă parte, Dacia a anunțat un nou model Spring. Comenzi acestuia sunt deja înregistrate, iar livrările încep din toamnă.

Citește și: Suceava: Cei mai mulți pensionari cu indemnizație socială

Comisia Europeană a anunțat în 12 iunie că începând cu luna iulie vor fi impuse taxe antisubvenție de până la 38,1%.

Toate acestea pentru mașinile electrice chi­nezești. Spring va avea o taxă su­pli­men­tară de 20,8%. De asemenea procentul este calculat din prețul de export din Chi­na, nu din prețul comercial al mașinii. Astfel impactul ar putea fi mai redus în cazul unor mașini. Taxa vine deja pe lângă cea vamală de 10%.

Mi­hai Bordeanu, directorul Dacia, a ex­plicat că cine a comandat mașina va avea și prețul pentru care a semnat. Toate acestea in­diferent de modificările legislative. Chiar și în acest scenariu, Spring va ră­mâne produs în China, la uzina Dong­feng. Acesta nu va fi transferat în Europa.

În ceea ce privește vânzările pe plan local, Spring este deja afectat ne­gativ de modificarea programului Rabla Plus din acest an. Prin acesta pri­ma a scăzut la 5.000 de euro în 2024, față de 10.000 de euro până în 2023.

În aceste condiții, Mihai Bordea­nu spunea într-un interviu acordat ZF că pentru noul model compania are în medie 100 de comenzi pe lună. Toate acestea în timp ce în momentul lansării, în 2021, erau chiar și 400-500 pe lună.

După evoluția importantă a lunilor anterioare, iulie 2024 vine cu o creștere de 0,5% a înmatriculărilor de autovehicule noi, față de luna iulie a anului 2023 și cu o scădere de 36% față de luna iunie 2024. (Mediafax).

Fii alături de noi pe Facebook și Instagram pentru a fi primul informat!