Proiect amplu la Pașcani: Recondiționare vagoane cu 67 de milioane de euro din PNRR.
În scurt timp, călătorii vor putea beneficia de vagoane vechi modernizate la standarde europene, grație fondurilor PNRR. Primele opt unități, recondiționate la Pașcani, vor fi predate CFR Călători până la finalul acestei luni.
Se estimează că în iunie 2026, parcul feroviar național va fi îmbogățit cu 139 de vagoane și 55 de locomotive noi.
Electroputere Pașcani, membră a celui mai mare grup privat feroviar românesc, va recondiționa 42 de vagoane până la finalizarea proiectului. Această inițiativă de 67 de milioane de euro mobilizează aproximativ 200 de profesioniști, inclusiv ingineri, electricieni, sudori și lăcătuși.
Călătorii cu mobilitate redusă vor beneficia de garnituri adaptate, iar pasionații de sport pot transporta cu ușurință schiuri și biciclete în facilitățile special create.
Fabricate în Germania în anii ’80, vagoanele au fost supuse unui proces de refacere completă
Fabricate în Germania în anii ’80, vagoanele care aparțin flotei CFR Călători au fost supuse unui proces de refacere completă.
Acestea sunt livrate etapizat companiei din Pașcani pentru a fi modernizate, iar starea precară a unora dintre ele este evidențiată de faptul că nu au mai fost utilizate de un deceniu sau chiar un deceniu și jumătate.
Citește și Control la Piața Nicolina, Iași: Doi bărbați aveau asupra lor substanțe vegetale posibil psihoactive
Capabile să atingă 160 km/h, aceste garnituri moderne sunt un semn de progres. Prin PNRR, CFR Călători va adăuga 139 de vagoane și 55 de locomotive noi flotei sale.
Cu toate acestea, rămâne un volum semnificativ de vagoane nemodernizate, iar media de vârstă a parcului CFR Călători este în prezent de 32 de ani.
Fii alături de noi pe Facebook și Instagram pentru a fi primul informat!