Se va permite transmiterea online a documentelor necesare pentru obținerea actelor de stare civilă. Începând cu această toamnă, documentele necesare pentru eliberarea actelor de stare civilă vor putea fi transmise online. Asta conform unui proiect de hotărâre de Guvern publicat pe site-ul Ministerului de Interne. Sistemul informatic integrat, planificat să fie funcțional încă din toamna anului precedent, va fi testat în anumite localități stabilite de MAI în perioada următoare. Implementarea graduală a acestui sistem informatic la nivel național este planificată până la sfârșitul lunii septembrie.
Vezi și: Sistem integrat pentru acte stare civilă.
Începând cu luna aprilie, odată cu intrarea în vigoare a unei hotărâri de guvern privind normele metodologice de aplicare unitară a dispozițiilor în materie de stare civilă, Ministerul de Interne va anunța în ce localități pot fi depuse online cererile și documentele necesare pentru eliberarea actelor de stare civilă, inclusiv certificatele de naștere, căsătorie, deces, precum și certificatele de divorț sau adeverințele de înhumare. Într-un interval de 180 de zile de la intrarea în vigoare a proiectului, adică din luna septembrie, toate documentele și cererile pentru actele de stare civilă vor putea fi transmise online în întreaga țară, iar aceste documente vor fi eliberate și în format electronic. Proiectul include, de asemenea, noile modele de certificate de stare civilă ce vor fi implementate începând cu această toamnă.
Urmărește-ne pe Facebook, dar și pe Instagram, pentru a fi primul care află noutățile!