Zboruri întârziate, anulate, suprarezervate sau bagaje pierdute sunt doar câteva din situațiile în care puteți cere despăgubiri companiilor aeriene. Compensațiile pot ajunge și la 600 de euro. De cele mai multe ori, însă, pasagerii rămân cu un gust amar și cu bani pierduți. Din păcate, nu suntem obișnuiți să cerem despăgubiri atunci când ni se întâmplă ceva de genul ăsta. Mai ales dacă e vorba, de exemplu, de o simplă întârziere a unui avion. Conform datelor statistice, foarte puține plângeri ajung la autorități.
Citește un alt articol: Aeroportul Iași înregistrează o creștere semnificativă a traficului.
Procedura nu este grea, mai ales că există un regulament european foarte clar. În cazul unui zbor anulat, adică orarul inițial a fost anulat, și sunteți transferat către un alt zbor, avionul a decolat, dar a fost obligat să se reîntoarcă sau avionul a aterizat pe un aerroport care nu este destinația finală indicată pe bilet aveți dreptul de a alege între rambursare, redirecționare sau revenirea la locul de plecare. Aveți dreptul la asistență în aeroport.
Drepturile pasagerilor în aviație
Aveți dreptul la despăgubiri de până la 600 de euro. Dacă avionul are o întârziere mai mare de 3 ore, aveți dreptul la despăgubiri de până la 600 de euro. Dacă vi s-a refuzat îmbarcarea, pe motiv că s-au eliberat mai multe bilete decât capacitatea aeronavei, aveți reptul la despăbubiri de până la 600 de euro. Dacă bagajele v-au fost pierdute, deteriorate sau au ajuns cu întârziere, aveți dreptul la despăgubiri, de această dată, de până la 6.000 de euro.
În situațiile în care avionul întârzie sau zborul este anulat, pasagerii trebuie să depună întâi o plângere la compania aeriană. Acest lucru se poate face fie online, fie pe site sau email. De multe ori, compania în cauză nu răspunde la astfel de plângeri sau pur și simplu le ignoră. Nu trebuie să renunțați!
Vezi și: Aeroportul Iași a atins astăzi pragul de două milioane de pasageri.
Dacă în intervalul de o lună nu ați primit răspuns, vă puteți adresa ANPC, dacă vorbim despre o companie aeriană românească, respectiv Centrului European al Consumatorilor din România, dacă este vorba despre o companie aeriană din străinătate. Site-ul este ECCromania.ro/formular-sesizare. Completați formularul și atașați documentele doveditoare. Nu vă lăsați păcăliți de companiile aeriene, nu renunțați la drepturile dumneavoastră! Chiar dacă necesită ceva timp, veți reuși să primiți despăgubirile și compensațiile pentru timpul pierdut în aerogări și pentru stresul generat de acest lucru!