Unde sunt banii ANL-iștilor? Direcția de Patrimoniu a Primăriei Bacău se află din nou în atenția autorităților. IPJ Bacău a deschis un dosar ce vizează modul de gestionare a fondurilor strânse de municipalitate de la chiriașii ANL.
Conform legii, dar și hotărârilor de Consiliu Local aprobate anual de municipalitatea băcăuană, în cadrul chiriei încasate pe fiecare apartament, există o cotă de maximum 1,5% din valoarea de investiție a construcției. Cotă care se oprește pentru administrarea blocului (0,3%) și întreținerea curentă, reparațiile curente și reparațiile capitale (1,2%). Luând în calcul toate apartamentele ANL administrate de Primărie, reiese că în anul 2022, din chiria totală încasată, de peste 1,3 milioane de lei. Adică circa 750.000 de lei trebuiau puși deoparte pentru reparații și administrare.
Vezi și: Fără viceprimari la Târgu Neamț.
Lucru prevăzut de lege, aceste fonduri nefiind disponibile pentru altceva. Primăria recunoaște că din chiria încasată pe anul 2022, nu a pus deoparte, așa cum prevede legea, cota prevăzută pentru reparații și administrare. Mai mult, am solicitat Primăriei să detalieze ce reparații s-au făcut la blocurile ANL în anul 2022. Asta având în vedere că a aplicat cota maximă permisă de lege pentru acestea. Am aflat că niciuna.
„În anul 2022, nu au fost cheltuite sume reprezentând reparații curente sau capitale din lipsa disponibilităților”. Asta a susținut oficial Primăria Bacău.
Continuarea pe Ziarul de Bacău.
Fii alături de noi pe Facebook și Instagram pentru a fi primul informat!