Lucrările la Podul de Flori peste Prut, la Ungheni, avansează rapid
Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, anunță începerea turnării capului de pod.
Stadiul actual al proiectului include:
- continuarea forajelor la culeea de pe malul Republicii Moldova – culeea este infrastructura la capătul unui pod pentru susținerea căii de acces;
- pregătirea platformei pentru forajele pilei din apropierea râului Prut;
- aprovizionarea suplimentară a organizării de șantier;
- finalizarea drumurilor de acces;
- construirea rampei de acces pentru lucrările la pila 1;
- desfășurarea lucrărilor și pe malul drept al Prutului.
Podul este construit cu fonduri europene nerambursabile prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), cu o valoare de peste 151,68 milioane lei (aprox. 40 milioane euro, fără TVA). Durata estimată a execuției este de 18 luni.

„Noi construim poduri și drumuri, dar cu toții trebuie să reconstruim punțile între oameni. O națiune divizată nu este una puternică”, a declarat oficialul pe contul său de Facebook.
Podul de Flori este cea mai amplă lucrare de infrastructură realizată vreodată peste Prut, conectând Autostrada Unirii (A8) din România cu o viitoare autostradă spre Chișinău, parte din rețeaua transeuropeană de transport (TEN-T).
Fii alături de noi pe Facebook și Instagram pentru a fi primul informat!