Adminis.ro reprezintă portalul administrației ieșene

Servicii publice

Primăria Iași curăță străzile de 5.000 de mașini abandonate!

Primăria Iași a făcut un pas hotărât în eliminarea mașinilor abandonate. A reușit să curețe 5.000 de astfel de vehicule de pe domeniul public. În acest an, au fost luate măsuri împotriva a 408 mașini abandonate, dintre care 43 au fost recuperate de către proprietari. De asemenea, Primăria a preluat 10 vehicule și pregătește vânzarea a 78 dintre acestea ca fier vechi, depozitate în aleea Tudor Neculai.

Eforturile Primăriei Iași de a menține orașul urban și civilizat au dat roade. În perioada 2016-prezent, aproape 5.000 de mașini abandonate au fost îndepărtate de pe străzile orașului. Aceasta înseamnă că aproximativ 50.000 de metri pătrați de teren au fost redați comunității, deschizându-se astfel posibilități pentru parcări, spații verzi și măsuri de fluidizare a traficului.

Vezi și: Vom plăti scump gunoiul.

Evoluția programului de curățare a orașului de mașinile abandonate a fost în creștere constantă. Dacă în 2016 au fost ridicate 184 de mașini, în 2017 doar 134, iar în 2018, 271, în 2019 numărul a crescut semnificativ la 606. Anul următor, în 2020, rablele ridicate s-au dublat (1.278), iar în 2021 au fost îndepărtate 1.372 de mașini, cu un număr similar în 2022. În total, 4.800 de mașini abandonate au dispărut din cartiere, unii proprietari contribuind și ei la această acțiune.

Procedură anevoioasă

„În anul 2023, 408 de vehicule abandonate au fost somate și 43 au fost recuperate de către proprietari. De asemenea, Primăria municipiului Iași a preluat 10 vehicule”, au declarat oficialii Primăriei Iași.

Procesul de eliminare a vehiculelor abandonate respectă strict Hotărârea Consiliului Local nr. 107/2005 și este supervizat de către Servicii Publice SA, sub coordonarea unei comisii formate din reprezentanți ai Primăriei Iași, Biroului Reglementări Transporturi Urbane și Poliției Locale Iași. Procedura include etapele de aplicare a somației pe caroseria vehiculului. Proprietarului i se solicită să-l ridice de pe domeniul public în 10 zile de la aplicarea somației. Identificarea proprietarului la SPCRPCIV Iași, respectiv județul unde este înmatriculat vehiculul, și o a doua somație scrisă cu confirmare de primire, solicitând proprietarului să-și ridice vehiculul în 5 zile de la primirea somației. Dacă proprietarul nu răspunde, vehiculul poate fi ridicat.

Citește și: 120 de tone de deșeuri au lăsat în urmă pelerinii veniți la Iași.

Trecerea vehiculelor în domeniul privat al municipiului Iași se face prin dispoziție a primarului. Mașinile nerevendicate în 5 zile de la somație trec automat în proprietatea municipiului și sunt predate pentru colectare și valorificare a deșeurilor. Proprietarul poate contesta această decizie în instanța de contencios administrativ, în termen de 5 zile de la comunicare.

De asemenea, o licitație publică pentru valorificarea a 78 de vehicule abandonate sau fără stăpân va avea loc pe 10 noiembrie 2012, ora 11:00, la sediul Primăriei Municipiului Iași din bd. Ștefan cel Mare și Sfânt nr. 11. Participanții autorizați pentru ridicarea, dezmembrarea, încărcarea și transportul vehiculelor pot depune dosare până pe 8 noiembrie 2023, ora 16:00. Toate cele 78 de vehicule vor fi licitate. Oertele vor fi evaluate în funcție de cel mai mare preț oferit.

Urmăriți-ne și pe paginile de socializare Instagram și Facebook.