Magazinele din Palas Mall, în topul sancțiunilor date de Protecția Consumatorului. Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor a desfășurat, pe parcursul anului trecut și în prima lună a acestui an, 151 de acțiuni de control la operatorii economici din principalele trei centre comerciale din municipiul Iași. Aceste verificări au fost realizate ca urmare a sesizărilor primite din partea consumatorilor și s-au soldat cu 105 sancțiuni.
Magazinele din Palas Mall au fost cele mai vizate de controalele inspectorilor. În perioada 1 ianuarie 2024 – 29 ianuarie 2025, la operatorii economici din incinta acestui mall au fost efectuate 114 controale. În urma acestora, au fost aplicate 29 de avertismente și 57 de amenzi contravenționale, însumând 264.000 de lei.
Mai puține controale în Iulius Mall și Moldova Mall
La Iulius Mall, numărul verificărilor a fost considerabil mai mic, cu doar 28 de acțiuni de control desfășurate în aceeași perioadă. Acestea s-au soldat cu patru avertismente și opt amenzi contravenționale, în valoare totală de 25.500 de lei. Moldova Mall a înregistrat cele mai puține controale și sancțiuni. Inspectorii au efectuat doar nouă acțiuni de control, în urma cărora au aplicat șase avertismente și o singură amendă contravențională, în valoare de 5.000 de lei.
Cele mai frecvente reclamații au vizat
- refuzul returului,
- promoții înșelătoare,
- probleme cu garanția produselor,
- calitatea articolelor de încălțăminte și cosmetice,
- precum și aspecte legate de serviciile de alimentație publică și telefonie mobilă.

Un consumator a reclamat că nu i s-a permis accesul în cabina de probă. Un consumator de fast-food a chemat inspectorii pentru că imaginea de pe panoul publicitar era distorsionată față de mâncarea vândută. Au existat reclamații pentru că un produs fast-food pentru copii care include o jucărie a fost vândut fără aceasta. Și acestea sunt doar o mică parte din neregulile sesizate de către clienții magazinelor din marile centre comerciale din Iași.
La București, ANPC a închis 45 de restaurante într-o zi
Marți, 18 februarie, echipele ANPC, sub conducerea noului șef Cristian Popescu Piedone, au verificat la Mall Băneasa, firme renumite precum Carrefour, Mesopotamia, KFC, Burger King și McDonald’s. Cu excepția McDonald’s, toate celelalte unități au fost grav sancționate și nu mai au voie să vândă alimente până la remedierea problemelor. Una dintre cele mai mari surprize a fost închiderea Carrefour Băneasa, cel mai mare hipermarket din rețea. În urma controlului, autoritățile au dispus evacuarea clienților și personalului, iar activitatea tuturor operatorilor vizați a fost suspendată pe termen nedeterminat.
Consumatorii sunt încurajați să semnaleze orice nereguli întâlnite, pentru ca autoritățile să poată interveni prompt și să aplice măsurile necesare.
Fii alături de noi pe Facebook și Instagram pentru a fi primul informat!
