Pasagerii români sunt cetățeni europeni și au aceleași drepturi! Cel mai rapid mijloc de transport rămâne cel aerian. Ați călătorit cu avionul, dar v-ați aflat în situația în care ori zborul a fost amânat, ori anulat sau a avut întârziere la decolare sau aterizare mai mare de 3 ore. Ați pierdut alte legături programate, ați pierdut bagajele sau au fost deteriorate. Veți fi despăgubit, dar trebuie să parcurgeți câțiva pași.
1. Mai întâi contactaţi compania aeriană sau, pentru aspecte referitoare la persoane cu mobilitate redusă, aeroportul.
Citește și: O nouă aeronavă Wizz Air a ajuns la Iași.
2. Faceţi un rezumat al plângerii dumneavoastră – nu uitaţi să includeţi orarul, datele referitoare la rezervări, detalii cu privire la orice persoană pe care aţi contactat-o şi copii ale documentelor relevante.
3. Nu uitaţi să păstraţi o copie a documentelor şi să acordaţi investigaţiei o perioadă de timp rezonabilă.
Drepturile călătorilor
Dacă nu sunteţi satisfăcuţi de răspunsul primit, puteţi adresa o plângere autorităţii naţionale. Acolo unde este posibil, plângerea trebuie depusă în ţara în care a avut loc incidentul.
Pentru informaţii suplimentare sunaţi la Europe Direct la 00 800 6 7 8 9 10 11. Informaţiile primite sunt gratuite, la fel ca și cea mai mare parte a apelurilor telefonice (unii operatori și unele cabine telefonice și hoteluri taxează totuși aceste apeluri). De asemenea, centrele europene ale consumatorilor vă pot oferi asistenţă: ec.europa.eu/consumers/ecc.
Aveţi dreptul la compensaţii între 125 și 600 EUR, în funcţie de distanţa zborului și de întârzierea la destinaţia finală. Aveţi dreptul la compensaţii, cu excepţia cazului în care aţi fost informat cu cel puţin 14 zile înainte de ziua plecării că zborul este anulat, vi s-a oferit un zbor alternativ cu un orar de zbor asemănător sau compania poate dovedi că zborul a fost anulat din motive excepţionale.
Citește și: VIDEO! A venit iarna la Iași! Cum arată prima zăpadă în județ.
În conformitate cu anumite criterii și restricţii, companiile aeriene pot fi trase la răspundere în caz de accident sau de deces în urma unui accident. De asemenea, aţi putea avea dreptul la o despăgubire dacă bagajele dumneavoastră sunt pierdute, au sosit cu întârziere sau deteriorate (inclusiv echipamente de mobilitate). Trebuie să depuneţi o plângere adresată companiei aeriene în termen de 7 zile de la recepţionarea bagajului, dacă a fost deteriorat, sau de 21 de zile, dacă bagajul întârzie. Daca nu aveți timp pentru a parcurge cele arătate, adresați-vă acelor firme specializate pe astfel de cazuri. Oricare alternativă o alegeți, cereți-vă drepturile!
Nu uita să ne urmărești pe Instagram și pe Facebook pentru a fi la curent cu toate informațiile!