Ministrul Inovării, Cercetării și Digitalizării, Bogdan-Gruia Ivan a anunțat că anul viitor va fi implementată o aplicație ce va facilita interacțiunea cetățenilor cu administrația locală. Acest lucru va fi realizat prin intermediul unor formulare standardizate. El a exprimat dorința că, începând cu anul 2024, acest sistem să fie adoptat în minimum 1.000 de primării din țară.
El consideră că România se află în fața unei provocări semnificative. Totodată, acesta dorește să realizeze în doar patru-cinci ani ceea ce alte țări au făcut în 20. Ivan a subliniat că țara este pregătită pentru această evoluție, având acces la resurse financiare de 6 miliarde de euro din cadrul PNRR.
Citește și Primăria Victoria alocă fonduri pentru a realiza un centru de colectare a deșeurilor
Pe lângă aplicația de interacțiune online cu administrația, Ministerul elaborează Planul Național de Digitalizare a Administrației Publice Locale. Prin acest lucru fiecare primărie va primi vouchere digitale pentru modernizarea serviciilor publice destinate cetățenilor.
Valoarea unui astfel de voucher se va situa între 5.000 și 10.000 de euro. Acest proiect de digitalizare urmărește implementarea de formulare standardizate, uniformizate pentru completarea de către cetățeni. Acesta oferă cereri similare pentru toate Primăriile din România.
Nu uita să ne urmărești pe Instagram și Facebook, pentru a fi la curent cu toate informațiile!