Certificate de naștere sau deces digitale. Ministerul Afacerilor Interne anunță că, începând de miercuri, cetăţenii din municipiile
Cluj-Napoca, Constanţa, Slobozia, Iaşi, Deva, Sibiu, Timişoara şi judeţul Ilfov
vor putea obţine certificate de naştere şi deces și în format digital, la cerere.
Activitatea de înregistrare a evenimentelor de viaţă, naştere şi deces, desfăşurată de către ofiţerul de stare civilă, se va realiza în format digital.
Potrivit unui comunicat MAI, punerea în funcţiune a Sistemului Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă – SIIEASC a fost iniţiată, în luna aprilie. Asta la nivelul tuturor unităţilor administrativ-teritoriale ale judeţului Ilfov, prin înregistrarea în format digital a deceselor şi naşterilor. Având în vedere rezultatele obţinute, miercuri Direcţia Generală pentru Evidenţa Persoanelor, cu sprijinul Direcţiilor Judeţene de Evidenţă a Persoanelor din judeţele
Cluj, Constanţa, Hunedoara, Ialomiţa, Iaşi, Sibiu şi Timiş,
precum şi
al direcţiilor locale de evidenţă a persoanelor implicate,
a realizat operaţionalizarea la nivelul celor şapte municipii reşedinţă de judeţ.
Vezi și: Documentele de identitate obișnuite emise după 31 decembrie.
O nouă etapă privind extinderea SIIEASC este preconizată a se realiza la data de 10 mai. Asta prin includerea unor localităţi din judeţele:
Cluj, Constanţa, Hunedoara, Ialomiţa, Iaşi, Sibiu şi Timiş.
Punerea în funcţiune, la nivel naţional, a sistemului informatic se va realiza etapizat, urmând a se finaliza în acest an, pe 24 septembrie, precizează Ministerul de Interne.
Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă este alcătuit din cinci platforme interoperabile având ca scop furnizarea de servicii digitale circumscrise înregistrării sau, după caz, atestării evenimentelor de viaţă: naştere, căsătorie, divorţ şi deces.
Urmăriți-ne și pe paginile de socializare Instagram și Facebook.