Modernizarea căii ferate ce leagă orașele Roman și Iași până la granița de frontieră are un cost total de un miliard de euro.
Proiectul de reabilitare a căii ferate Roman – Iași – Frontieră are o valoare de 5 miliarde lei (fără TVA) și se desfășoară pe o lungime de aproximativ 140 km, traversând terenuri din 22 de unități administrativ-teritoriale. În prezent, investiția se află în procesul de obținere a avizelor necesare.
Documentația tehnică consultată de APIX.ro indică faptul că, prin implementarea acestui proiect cu finanțare PNRR, trenurile de călători ar urma să circule cu o viteză de 160 km/h, iar cele de marfă cu 120 km/h.
Cu toate acestea, în prezent, nu există trenuri care să atingă aceste viteze în zona Iașiului, dar orașul este parte a unui program național pentru achiziționarea de garnituri noi, în curs de desfășurare.
Costul total al reabilitării căii ferate Roman – Iași – Frontieră se ridică la un miliard de euro
Citește și Posturi de ofițeri specialiști de poliție scoase la concurs de IPJ Iași
Principalele probleme ale căii ferate includ:
- starea precară a infrastructurii, cauzată de subfinanțarea lucrărilor de întreținere și reparații;
- viteze reduse pentru trenurile de pasageri și de marfă către estul și nord-estul României;
- întârzieri datorate infrastructurii degradate; cote de viteză suboptime;
- cota de piață redusă a căii ferate între București și principalele localități de pe ruta Roman – Iași – Frontieră;
- facilități și material rulant în condiții precare; grafic de mers ineficient;
- timpi de întoarcere mari și oprire neregulată;
- sisteme de semnalizare deficiente și capacitate limitată.
Fii alături de noi pe Facebook și Instagram pentru a fi primul informat!