Troleibuzele ar putea reveni pe străzile Iașului. Reprezentanții Asociaţiei Pasionaţilor de Transport Public Tramclub Iaşi susțin că se informează pentru a putea susţine inițiativa reintroducerii troleibuzelor, care nu depind sută la sută de rețeaua fir-contact, în transportul public din Iași. Până în 2030, transportul public în Iaşi trebuie să devină 100% ecologic. Achiziţia celor 32 de tramvaie noi şi a autobuzelor electrice nu sunt singurele elemente care pot schimba transportul public ieșean. Acest aspect se discută și la nivelul municipalităţii ieșene privind posibilitatea reintroducerii troleibuzelor în oraș.
Vezi și:Round University Ranking a inclus USV Iași în clasament.
Primăria Municipiului Iași dorește să achiziționeze 40 de troleibuze
În acest context, Primăria Municipiului Iaşi a elaborat documentaţia tehnică care a fost transmisă la Agenţia Fondului de Mediu în ideea de a fi cumpărate 40 de troleibuze. Iaşul are un mare avantaj în comparație cu alte municipii, deoarece există deja o reţea mare de substaţii de redresare. Cu o singură excepţie, acestea sunt comune tramvai-troleibuz, deci viitoarea lor modernizare va genera costuri mult mai mici în comparaţie cu o reţea complet nouă.
Citește și: Vom plăti scump gunoiul.
Dincolo de beneficii, reapariţia troleibuzelor va conduce către extinderea reţelei de transport. Deocamdată nu e nimic stabilit cu exactitate, însă sunt propuse şapte trasee:
- trei trasee noi
- trei foste trasee de troleibuz (în prezent operate de autobuze)
- și unul care nu a fost niciodată traseu de troleibuz.
Ca şi zone pe care acestea vor opera în viitor se discută de:
- Bucium
- CUG
- Tudor Vladimirescu
- Marile bulevarde şi cele două splaiuri ale râului Bahlui
Ca şi scenariu de transport, se vorbeşte de tranzitarea zonei Tudor Vladimirescu, după care rutele de troleibuz se „despart” spre Copou şi Păcurari.
Nu uita să ne urmărești pe Instagram și pe Facebook pentru a fi la curent cu toate informațiile!